.
----------
درباره ما
-------
آخرین مطالب
--------------
دیگر موارد
آمار وب سایت

 

برخی مواد غذایی سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و درخشنده به پوست شما ببخشند.

مواد غذایی که مصرف می کنید نقش تعیین کننده ای در سلامت بدن و این که چگونه به نظر می رسید، ایفا می کنند. در شرایطی که برخی مواد غذایی می توانند زمینه ساز شکل گیری التهاب، چین و چروک و یا لکه های پوستی شوند، برخی دیگر آثاری کاملا برعکس به همراه دارند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایت لایو"، برخی مواد غذایی سرشار از مواد مغذی هستند که می توانند ظاهری جوان‌تر، شاداب‌تر و درخشنده به پوست شما ببخشند. در ادامه با آنها بیشتر آشنا می شویم.

آووکادو

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

یکی از بهترین مواد غذایی که می توانید برای دستیابی به پوستی سالم مصرف کنید، آووکادو است. آووکادو از محتوای بالای اسیدهای چرب اشباع نشده چند پیوندی و تک پیوندی، ویتامین E، ویتامین C و لوتئین سود می برد که انعطاف پذیری بیشتری به پوست می بخشند. ویتامین C در تولید کلاژن نقش دارد که عامل کلیدی در استحکام پوست محسوب می شود.

آناناس

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

آناناس سرشار از آنزیم بروملین است که یک آنزیم ضد التهاب محسوب می شود. همچنین، این میوه منبع خوبی برای ویتامین C است که در تولید کلاژن نقش دارد. کلاژن پوست را قوی نگه می دارد و از ایجاد چین و چروک جلوگیری می کند.

زنجبیل

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

زنجبیل، یکی دیگر از مواد غذایی ضد التهاب است که رادیکال های آزاد را خنثی می سازد و از این رو به روند ضد پیری کمک می کند.

شاهی آبی

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

این گیاه سبز کوچک دارای سطوح بالایی از ویتامین های تقویت کننده پوست است. شاهی آبی سرشار از آهن، روی، پتاسیم، و ویتامین های A، C و E است که همگی برای عملکرد سلولی و پوستی سالم نیاز هستند. همچنین، این گیاه از محتوای کلسیم بالا سود می برد.

بلوبری

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

بلوبری به واسطه محتوای آنتی اکسیدانی بالای خود منبع قدرتمند دیگری برای مبارزه با رادیکال های آزاد است و همچنین سرشار از ویتامین C است که این ماده مغذی در کلاژن سازی نقش دارد.

گردو

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

تمامی مغزهای خوراکی منابع خوبی برای چربی های سالم هستند، اما گردو به طور ویژه سرشار از اسید آلفا لینولنیک است که در برابر خشکی پوست از شما محافظت می کند.

روغن زیتون

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

جز اصلی کلاسیک از رژیم غذایی مدیترانه ای محسوب می شود که سرشار از پلی فنول های آنتی اکسیدانی است و اثر مخرب رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. اگر در ناحیه ای آلوده زندگی می کنید مصرف روغن زیتون ایده خوبی است.

بروکلی جوانه بنفش

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

میوه ها و سبزیجاتی با رنگ بنفش پر رنگ سرشار از آنتی اکسیدان هایی به نام آنتوسیانین هستند که برای حفظ قابلیت ارتجاعی پوست و معکوس کردن آسیب ناشی از مصرف یک رژیم غذایی سرشار از قند بسیار خوب محسوب می شوند.

تخم مرغ

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

تخم مرغ از مواد تشکیل دهنده سالمی برای بهره‌مندی از پوستی درخشان سود می برد. این ماده غذایی سرشار از سلنیم است که به محافظت در برابر سرطان پوست، و آسیب ناشی از نور خورشید کمک می کند. همچنین، تخم مرغ از محتوای لوتئین بالا که قابلیت کشسانی پوست را بهبود می بخشد و کولین که سطوح ویتامین B را تنظیم می کند، برخوردار است. کولین برای شکل گیری پروتئین هایی که پوست را قوی و صاف نگه می دارند، ضروری است.

دانه کتان

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

این دانه های کوچک دارای فیتو استروژن هایی هستند که به حفظ تعادل هورمون های زنانه کمک می کنند. این شرایط از ایجاد جوش های ناشی از تغییرات هورمونی پیشگیری می کند.

گوجه فرنگی پخته

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

گوجه فرنگی حاوی لیکوپن است که به افزایش قدرت کلاژن سازی کمک می کند. گوجه فرنگی پخته از محتوای لیکوپن بالاتری بهره می برد.

هویج

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

هویج سرشار از ویتامین A است. مصرف هویج به تغییر و تبدیل سلولی که به کاهش تولید سبوم یا چربی پوست که موجب مسدود شدن منافع پوست می شود، کمک می کند. محتوای بالای بتا کاروتن در هویج به محافظت در برابر آسیب نور خورشید نیز کمک می کند.

پاپایا

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

پاپایا حاوی لوتئین است که آنتی اکسیدانی قدرتمند محسوب می شود. پوره پاپایا می تواند یک ماسک صورت فوق العاده باشد.

چای سبز

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

چای سبز حاوی پلی فنول هایی است که به حفظ قابلیت کشسانی پوست و ضد پیری کمک می کنند. همچنین، نوشیدن چای سبز به کاهش آسیب ناشی از نور خورشید نیز کمک می کند.

صدف

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

صدف ها از محتوای بالای روی برخوردار هستند که یک ماده معدنی ضروری برای ترمیم بافت های آسیب دیده و شکل گیری بافت های جدید محسوب می شود. روی برای سلامت مو و ناخن نیز موثر است.

رازیانه

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

با مصرف رازیانه می توانید سموم را از بدن خود خارج کنید که در نفخ، و ترک خوردن و پف پوست نقش دارند.

ماهی سالمون

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

ماهی سالمون سرشار از اسیدهای چرب امگا-3 و امگا-6 است. بدن توانایی تولید این اسیدهای چرب ضروری را ندارد و باید از یک رژیم غذایی سالم تامین شوند. افزون بر بهبود کیفیت پوست، این اسیدهای چرب در کاهش التهاب نقش دارند که به طور ویژه برای افراد مبتلا به بیماری های پوستی مانند سوریازیس یا اگزما مفید است و همچنین به پیشگیری از آکنه کمک می کنند.

خیار

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

خیار سرشار از سیلیس است که برای پوست و ناخن مفید است. با توجه به محتوای آب بالا، خیار برای آبرسانی به پوست از درون بدن کارایی دارد.

ماهی خال مخالی

پوستی قوی و درخشان با این مواد غذایی

ماهی خال مخالی حاوی ویتامین B12 است که کمبود آن می تواند به هیپرپیگمانتاسیون و ویتیلیگو یا پیسی منجر شود. افزون بر این، سطوح بالای چربی های سالم امگا-3 و امگا-6 در این ماهی آن را به یک ماده غذایی ضد التهاب تبدیل کرده و به تقویت پوست کمک می کند
---------------------------
http://www.asriran.com/fa/news/513011
==================


:: بازدید از این مطلب : 156
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
لیمو دارای ترکیبی به نام لیمونن است که به تسکین مشکلات تنفسی مرتبط با آسم، سرما خوردگی، یا آلرژی ها کمک می کند.

به جای آن که کنار تختخواب خود را با انواع مختلف وسایل الکترونیکی پر کنید می توانید یک لیمو را برش داده و این برش ها را در کنار تختخواب قرار دهید. لیمو نه تنها بوی طراوت بخشی دارد، بلکه رایحه و عطر آن برای بدن انسان نیز خوب است.

ارتباط  لیمو ترش و تختخواب!

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "لیو لاو فروت"، لیمو دارای ترکیبی به نام لیمونن است که به تسکین مشکلات تنفسی مرتبط با آسم، سرما خوردگی، یا آلرژی ها کمک می کند. با گذاشتن برش های لیمو کنار محل خواب خود صبح روز بعد متوجه صاف‌تر و باز‌تر بودن مسیرهای هوایی و گلوی خود خواهید شد.

در شرایطی که قرار دادن برش های یک لیموی تازه در کنار تختخواب می تواند کمک حال شما باشد، استفاده از روغن عصاره ای لیمو حتی از کارایی بیشتری برخوردار است.

به لطف ترکیب لیمونن، که در پوست بیشتر میوه های خانواده مرکبات به ویژه لیمو یافت می شود، روغن عصاره ای لیمو فواید سلامت مختلفی را می تواند برای بدن انسان به همراه داشته باشد.

فواید سلامت رایحه درمانی لیمو

کاهش اضطراب و استرس با استفاده از فعال سازی یک گیرنده آدنوزین A (2A) در غشاهای سلولی. کمبود فعال سازی این گیرنده ها با بی خوابی، اضطراب، و اختلال در انتقال دوپامین مرتبط است.

تقویت عملکرد شناختی. نتایج یک مطالعه نشان داده است که مصرف بادرنجبویه که رایحه ملایم لیمویی دارد می تواند خلق و خو و عملکرد شناختی افراد به شیوه ای وابسته به میزان دوز و مدت زمان بهبود ببخشد.

تسکین و پیشگیری از آسم. لیمونن به الکترون های اضافی متصل می شود و مولکول های ازن را تخلیه می کند. نتایج یک مطالعه نشان داده است که استنشاق لیمونن واکنش های آسم را متوقف کرده و التهاب را کاهش می دهد.

با توجه به ویژگی های ضد التهابی می تواند به عنوان یک تسکین دهنده موثر درد مورد استفاده قرار بگیرد.

بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر که می توانند در سیستم غدد درون ریز اختلال ایجاد کرده و مشکلات تنفسی و پوستی را موجب شوند، هوا را خوشبو و تازه می سازد.

ارتباط  لیمو ترش و تختخواب!

باکتری هایی که موجب شکل گیری بیماری های استرپتوکوکی، استافیلوکوکی و سینه پهلو می شوند را از بین می برد. رایحه درمانی لیمو رشد این قبیل باکتری ها را مهار کرده و از چسبیدن آنها به سطوح پوشش داده شده با بزاق پیشگیری می کند.

از رشد سرطان در پستان و کبد جلوگیری می کند. گیرنده های بو در سلول های کبد به لیمونن واکنش نشان می دهند و رشد سلولی سرطان را با افزایش تراکم کلسیم داخل سلول کاهش می دهند. لیمونن محلول در چربی است و از این رو، در بافت های چربی مانند بافت پستان جمع می شود و عملکرد NF-kappaB (مولکولی که در زمان نیاز همانند یک آمبولانس عمل می کند) را تقویت می کند.

دافع طبیعی حشرات. حشره کش ها می توانند حاوی مواد مضر برای سلامت انسان باشند و بنابر توصیه ها نباید با پوست تماس داشته باشند، از تنفس آنها باید پرهیز کرد و به صورت مستقیم نباید به سمت بدن اسپری شوند. از لیمو یا روغن عصاره ای لیمو می توانید به عنوان یک دافع طبیعی حشرات استفاده کنید.

کاهش فشار خون. این مورد نیز با آثار آرامش بخش رایحه درمانی لیمو در ارتباط است و بو کردن روغن عصاره ای لیمو یا خود لیمو می تواند به کاهش فشار خون و آرامش بیشتر بدن منجر شود.

روغن عصاره ای لیمو را می توان برای موارد زیر نیز استفاده کرد:

پاکسازی و تمیز کردن خانه

پاکسازی و از بین بردن شوره سر و تغذیه پوست سر

تسکین گلودرد

درمان یک عفونت تخمیری

پاکسازی و بهبود رنگ پوست

 

چه قصد داشته باشید یک درخت لیمو پرورش دهید، چند برش لیمو در کنار تختخواب خود قرار دهید، یا از روغن عصاره ای لیمو در اطراف خانه خود استفاده کنید، بدون تردید از فواید شگفت انگیز این میوه فوق العاده برخوردار خواهید شد.

---------------------

http://www.asriran.com/fa/news/514182

===================



:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
در چنین شرایطی طب سنتی مصرف سیب را توصیه می‌کند؛ سیب پوست کنده و رنده شده. پوست کنده به این دلیل که ایجاد نفخ و سنگینی نکند و رنده شده چون زودتر هضم و جذب می‌شود و در مدت زمان کوتاه‌تری دل‌پیچه‌تان بهبود می‌یابد.

ریفلاکس یا همان برگشت اسید معده به مری علاوه بر سوزش معده، دل‌پیچه و دل درد ایجاد می‌کند و می‌تواند یک بیماری مجزا یا به دلایلی مثل پرخوری و مصرف انواع خوراکی‌ها در مدت زمانی کوتاه باشد.

دل‌پیچه یکی از آن مشکلاتی است که شاید در ظاهر ساده به نظر برسد، اما بشدت آزاردهنده است. احتمالا برخی از شما، همین چند شب پیش دل‌پیچه را تجربه کرده‌اید؛ داستان همیشگی شب یلدا و پرخوری‌ها و عوارض ناشی از این عادت غذایی اشتباه! معمولا در این شرایط یکی از توصیه‌های بزرگ‌ترها برای درمان دل‌پیچه، مصرف سیب البته با قوانین ویژه است یعنی پوست یک سیب را کامل بکنید، آن را رنده کرده و صبر کنید رنگش قهوه‌ای شود. مصرف این سیب مثل آب روی آتش عمل می‌کند و باعث می‌شود از شر دل‌پیچه خلاص شوید. آیا چنین موضوعی ریشه علمی دارد یا باید در گروه باورهای اشتباه قرار بگیرد؟ برای پاسخ به این پرسش باید کمی به عقب برگردیم و به علت دل‌پیچه برسیم. ریفلاکس یا همان برگشت اسید معده به مری علاوه بر سوزش معده، دل‌پیچه و دل درد ایجاد می‌کند و می‌تواند یک بیماری مجزا یا به دلایلی مثل پرخوری و مصرف انواع خوراکی‌ها در مدت زمانی کوتاه باشد.

در چنین شرایطی طب سنتی مصرف سیب را توصیه می‌کند؛ سیب پوست کنده و رنده شده. پوست کنده به این دلیل که ایجاد نفخ و سنگینی نکند و رنده شده چون زودتر هضم و جذب می‌شود و در مدت زمان کوتاه‌تری دل‌پیچه‌تان بهبود می‌یابد. البته افراد مسن، افرادی که دستگاه گوارش آسیب‌پذیری دارند و بچه‌ها برای رفع دل‌پیچه و نفخ بهتر است بعد از غذا مقداری عرق نعناع بنوشند. در این بین باید در خوردن برخی خوراکی‌ها بیشتر دقت کنید. به عنوان مثال، خوردن زردآلو بویژه صبح ناشتا یا پس از صرف غذاهای سنگین باعث دل‌پیچه می‌شود. مصرف زیاد انگور و زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی با طبع سرد نیز ازجمله مهم‌ترین دلایل ایجاد دل‌پیچه و حتی اسهال ساده است. در این شرایط هم می‌توانید از سیب کمک بگیرید.

همچنین مسمومیت غذایی بسرعت روی دستگاه گوارش تاثیر می‌گذارد و علائمی مثل دل‌درد، دل‌پیچه، نفخ، گاز، حالت تهوع، اسهال و استفراغ ایجاد می‌کند. مسمومیت بین سالمندان، بچه‌های کم‌سن‌ و سال و افرادی که دستگاه ایمنی ضعیفی دارند، بشدت خطرناک است و این افراد باید هرچه سریع‌تر تحت درمان قرار بگیرند. بنابراین خوردن سیب یا هر ماده غذایی دیگری نمی‌تواند با مسمومیت مقابله کند و تنها روش درمان، مصرف داروهای مناسب است. بد نیست بدانید در گوجه فرنگی‌های سبز و نارس، ماده‌ای به نام سولانین وجود دارد که سمی است و باعث ایجاد مسمومیت و دل‌پیچه می‌شود در حالی که متاسفانه خیلی از خانم‌ها با گوجه فرنگی سبز (کال) ترشی درست می‌کنند و سلامت خود و خانواده‌شان را به خطر می‌اندازند. پس اگر در صورت مصرف ترشی گوجه فرنگی دچار دل‌پیچه شدید، فراموش نکنید کاری از دست سیب برنمی‌آید. اگر دل‌پیچه ازجمله علائم بیماری‌های گوارشی مثل عدم‌تحمل لاکتوز، عدم‌تحمل گلوتن، التهاب پانکراس، آندومتریوز، زخم‌های گوارشی، سنگ کیسه صفرا یا کلیه، سندرم روده تحریک‌پذیر و... باشد باز هم با خوردن سیب بهتر نمی‌شوید و نیاز به مداخلات درمانی جدی دارید.

منبع: روزنامه جام جم
------------------
http://www.asriran.com/fa/news/514826
==============



:: بازدید از این مطلب : 149
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
افرادی که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم یا بدون کربو هیدرات را دنبال می کنند، اگرچه ممکن است کاهش وزن را در کوتاه مدت تجربه کنند، اما احتمال مواجهه با نفس بد بو به لطف وضعیتی که به نام کتوز شناخته می شود، آنها را تهدید می کند.

پروتئین یکی از مواد مغذی کلیدی و مفید برای بدن انسان است. بدن از پروتئین برای ترمیم و ساخت بافت ها (به عنوان مثال، عضلات، مو و ناخن ها)، برای ساخت و پشتیبانی از پوست، غضروف، استخوان ها، عضلات، و خون، و برای تولید مواد شیمیایی بدن (به عنوان مثال، هورمون ها و آنزیم ها) استفاده می کند. با این وجود، مصرف زیاد پروتئین نیز می تواند مضر باشد. اما این پرسش وجود دارد که چه میزان پروتئین بیش از اندازه محسوب می شود؟

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "اکتیو بیت"، اگرچه رژیم های غذایی سرشار از پروتئین برای فرو نشاندن اشتها، ساخت عضلات، و حفظ سوخت و ساز سالم ضروری هستند، اما مصرف بیش از اندازه می تواند مسائل سلامت منفی را موجب شود.

آسیب کلیوی

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

شاید اشاره به این نکته که مصرف بیش از اندازه پروتئین می تواند موجب آسیب کلیوی شود، شوک کننده باشد، اما علم به ما می گوید که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین می توانند آسیب شدید کلیه ها را به همراه داشته باشند زیرا این اندام ها باید به طور مداوم سخت کار کنند تا نیتروژن خون را از بین ببرند.

پروتئین اضافی در رژیم غذایی به معنای مواجهه با عوارض جانبی نیتروژنی بیشتر است. به طور معمول، بدن می تواند مقدار طبیعی از پروتئین را از طریق ادرار دفع کند، اما مصرف بیش از اندازه موجب شکل گیری استرس در کلیه ها برای خلاص شدن از شر نیتروژن اضافی می شود که در بلند مدت آسیب کلیوی را به همراه دارد.

افزایش وزن

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

افراد بسیاری برای کاهش وزن به رژیم های غذایی سرشار از پروتئین روی می آورند، با این وجود، بسیاری از کارشناسان تغذیه با این مساله موافق هستند که اگرچه در کوتاه مدت ممکن است کاهش وزن را تجربه کنید، اما وزن همواره به میزان سابق خود باز می گردد و یا حتی می تواند بیشتر از زمانی شود که برنامه کاهش وزن خود را آغاز کرده اید.

کج خلقی

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

کارشناسان همواره به دنبال کردن یک رژیم غذایی متعادل تاکید دارند. مطالعه ای که در سال 2009 انجام شد، نشان داد، افرادی که یک رژیم غذایی کم کربوهیدارت را برای یک بازه زمانی یک ساله یا بیشتر دنبال کردند، با آثار منفی چشمگیر روی خلق و خوی خود مواجه شدند. شرکت کنندگان پیوندی بین رژیم غذایی کم کربوهیدارت و تحریک پذیری افزایش یافته، افسردگی، و بی قراری به واسطه کمبود کربوهیدارت ها (قند و نشاسته) برای مغز و تولید سروتونین (هورمون خلق و خوی خوب) را گزارش کردند.

بیماری قلبی

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

در شرایطی که کلینیک مایو بر این مساله تاکید دارد که یک رژیم غذایی سرشار از پروتئین بدون چربی و با کربوهیدارت های پیچیده کمتر به طور معمول موجب شکل گیری مشکلات سلامت در کوتاه مدت نمی شود، اما نسبت به دنبال کردن چنین رژیم غذایی در بلند مدت هشدار می دهد. کلینیک مایو به این نکته اشاره دارد که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین که شامل گوشت قرمز و لبنیات پر چرب می شوند در بلند مدت می توانند خطر بیماری قلبی عروقی را افزایش دهند.

کتوز (و بوی بد دهان مزمن)

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

افرادی که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم یا بدون کربو هیدرات را دنبال می کنند، اگرچه ممکن است کاهش وزن را در کوتاه مدت تجربه کنند، اما احتمال مواجهه با نفس بد بو به لطف وضعیتی که به نام کتوز شناخته می شود، آنها را تهدید می کند.

کتوز زمانی رخ می دهد که بدن به واسطه کمبود کربوهیدارت ها استفاده از چربی به عنوان سوخت را آغاز می کند. همان گونه که بدن از ذخایر چربی استفاده می کند، زمینه ساز تولید کتون می شود. انتشار این مواد شیمیایی نفس بدبو و بوی بد دهان را موجب می شود. از آنجایی که کتون ها از اعماق درون بدن منتشر می شوند، هر میزان مسواک زدن، شستشوی دهان و آدامس جویدن نیز در رفع بوی بد تاثیری نخواهد داشت.

ناآرامی گوارشی

آثار منفی مصرف بیش از اندازه پروتئین

فیبر از اهمیت ویژه ای برای گوارش برخوردار است. در حقیقت، برای حفظ عملکرد درست و سالم دستگاه گوارش مصرف روزانه 25 تا 35 گرم فیبر توصیه می شود. پیشگیری از شرایطی مانند نفخ، گاز، و یبوست به میزان فیبری که در رژیم غذایی خود از کربوهیدارت های پیچیده (به عنوان مثال، غلات کامل، لوبیا، میوه ها، و سبزیجات) دریافت می کنید، بستگی دارد. بر همین اساس است که رژیم های غذایی سرشار از پروتئین و کم کربوهیدارت به ناآرامی گوارشی منجر می شوند.

----------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/514517

=====================



:: بازدید از این مطلب : 162
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

هشت نشانه کمبود منیزیم در بدن انسان

احساس خستگی می کنید؟ با مشکلاتی در زمینه ریتم قلب یا خواب مواجه شده اید؟ شاید هم درگیر اختلالات گوارشی هستید. علت می تواند کمبود منیزیم باشد/ چگونه منیزیم دریافت کنیم؟

احساس خستگی می کنید و بد خلق شده اید. شاید با مشکلاتی در زمینه ریتم قلب یا خواب خود مواجه شده اید. ممکن است مشکل از کمبود منیزیم سرچشمه می گیرد.

8 نشانه کمبود منیزیم در بدن انسان

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ام‌ان‌ان"، همانند بسیاری دیگر از مواد مغذی، بدن انسان برای حفظ سلامت خود به منیزیم نیاز دارد. این ماده مغذی به طور طبیعی در بسیاری از مواد غذایی یافت می شود، اما بسیاری از مردم مقدار توصیه شده روزانه را دریافت نمی کنند. کمبود منیزیم همواره با نشانه هایی روشن همراه نیست و نشانه ها می توانند مبهم و مشابه با نشانه های بسیاری از اختلالات دیگر باشند.

تهوع و استفراغ

نشانه های اولیه کمبود منیزیم می توانند شامل اختلالات گوارشی باشند. این می تواند از بی اشتهایی تا تهوع و استفراغ را در بر بگیرد.

فشار خون

مطالعات بسیاری پیوند بین سطوح منیزیم و فشار خون را نشان داده اند. در آن مطالعات، شرکت کنندگانی که از سطوح پاییین منیزیم برخوردار بوده اند، احتمال بیشتری داشته است به فشار خون بالا مبتلا باشند.

مشکلات خواب

بی خوابی مزمن و دیگر اختلالات خواب ممکن است با کمبود منیزیم پیوند خورده باشند. چندین مطالعه نشان داده اند که مکمل های منیزیم ممکن است نقشی کلیدی در تنظیم خواب داشته باشند.

اضطراب و افسردگی

برخی مطالعات ارتباط بین منیزیم و سیستم عصبی را نشان داده اند. در برخی موارد، این ماده معدنی به نظر می رسد اثر مثبتی بر استرس، اضطراب و برخی نشانه های افسردگی داشته است.

مشکلات قلبی

اگرچه سطوح پایین منیزیم می تواند تقریبا هر بخشی از بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد، اما تاثیر آن بر قلب می تواند چشمگیر باشد. افرادی که با کمبود منیزیم مواجه هستند، مستعد ابتلا به آریتمی یا ریتم غیر طبیعی قلب هستند. همچنین، برخی مطالعات نشان داده اند که افراد مبتلا به بیماری عروق کرونر در مقایسه با افراد سالم احتمال بیشتری دارد کمبود منیزیم داشته باشند.

سندرم پای بی قرار

دلیل سندرم پای بی قرار مشخص نیست، اما گاهی اوقات می تواند با یک بیماری زمینه ای مانند کمبود یک ویتامین یا ماده معدنی پیوند خورده باشد. سطوح پایین منیزیم ممکن است به اختلالات خواب دیگر نیز منجر شود و برخی مطالعات نشان داده اند که مکمل های منیزیم می توانند به بهبودی سندرم پای بی قرار کمک کنند.

سطوح پایین انرژی

چندین مطالعه نشان داده اند که سطوح پایین منیزیم می تواند به سخت‌تر کار کردن بدن منجر شود. مردم باید به میزان کافی منیزیم مصرف کنند تا از سلامت قلب و عضلات برای پاسخگویی به نیازهای زندگی روزانه اطمینان حاصل شود.

اسپاسم ها و ضعف عضلانی

منیزیم در تثبیت آکسون های عصبی نقش دارد. زمانی که سطوح منیزیم کاهش می یابد به فعالیت عصبی عضلانی فراواکنشی منجر می شود که می تواند به معنای لرزش ها، اسپاسم ها و در نهایت ضعف عضلانی باشد.

از کجا منیزیم دریافت کنم؟

بانوان و آقایان باید به ترتیب حدود 310 میلی گرم و 400 میلی گرم منیزیم در روز دریافت کنند. پس از 30 سالگی، این مقادیر به 320 میلی گرم و 420 میلی گرم افزایش می یابند.

سبزیجات سبز برگ، حبوبات، مغزهای خوراکی، و غلات کامل منابع خوبی برای منیزیم هستند. به طور کلی، مواد غذایی سرشار از فیبر غذایی سرشار از منیزیم هستند. این ماده معدنی در برخی غذاهای غنی شده مانند غلات صبحانه نیز یافت می شود.

یک اونس (28 گرم) بادام بو داده: 80 میلی گرم

نصف فنجان اسفناج پخته: 78 میلی گرم

یک اونس (28 گرم) بادام هندی بو داده: 74 میلی گرم

یک چهارم فنجان بادام زمینی بو داده: 63 میلی گرم

یک فنجان شیر سویا: 61 میلی گرم

نصف فنجان لوبیا سیاه پخته: 60 میلی گرم

دو قاشق غذاخوری کره بادام زمینی: 49 میلی گرم

دو برش نان تهیه شده از گندم سبوس دار: 46 گرم

یک اونس (28 گرم) گردو: 45 میلی گرم

یک فنجان آووکادو نگینی خرد شده: 44 میلی گرم

3.5 اونس (99 گرم) سیب زمینی پخته با پوست: 43 میلی گرم

نصف فنجان برنج قهوه ای پخته: 42 میلی گرم

8 اونس (227 گرم) ماست ساده کم چرب: 42 میلی گرم

=================

http://www.asriran.com/fa/news/515016/8

===================



:: بازدید از این مطلب : 135
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
دلایل احتمالی این است که زنان تمایل بیش تری به تأیید احساس غمگینی و خود انتقادی دارند در حالی که مردان ممکن است ماسک بزنند یا افسردگی خودشان را پشت مشکلات دیگر مانند سوء مصرف الکل و دارو پنهان کنند.

یک متخصص روانشناسی بالینی، گفت: افسردگی بالینی یکی از شایع ترین تشخیص‌های روانپزشکی است که از آن به عنوان «سرما خوردگی روانی» یاد می‌شود.
به گزارش بهداشت‌نیوز، دکتر فرشاد شیبانی در تعریف اختلال افسردگی اساسی، اظهارداشت: اختلال افسردگی اساسی یا افسردگی بالینی یکی از شایع‌ترین تشخیص‌های روانپزشکی است؛ چیزی که از آن به عنوان «سرما خوردگی روانی» یاد می‌شود.
 
وی با بیان اینکه افسردگی چیزی نیست که در افراد غیر معمول یا دیوانه رخ دهد، افزود: افسردگی در همه رخ می‌دهد. همراه با اضطراب (که بیشتر از افسردگی رخ می‌دهد)، سرماخوردگی شایع مشکلات هیجانی است.
 
شیبانی با تاکید بر اینکه هر سال، تعداد زیادی از افراد از افسردگی اساسی رنج می‌ برند، ادامه داد: ۲۵ در صد زنان و ۱۲ در صد مردان در طول عمرشان از دوره افسردگی اساسی رنج خواهند برد. شانس عود دوره دیگر بعد از دوره اولیه بالاست. خوشبختانه، درمان‌های بسیاری وجود دارد که می‌تواند به‌طور معنی‌داری احتمال بازگشت را کاهش دهند.
 
دبیر کمیته دانشجویی سلامت روان و رسانه انستیتو روانپزشکی تهران با بیان اینکه دلیل تفاوت جنسی در شیوع افسردگی کاملاً روشن نیست، گفت: دلایل احتمالی این است که زنان تمایل بیش تری به تأیید احساس غمگینی و خود انتقادی دارند در حالی که مردان ممکن است ماسک بزنند یا افسردگی خودشان را پشت مشکلات دیگر مانند سوء مصرف الکل و دارو پنهان کنند.
 
وی در ادامه اظهارداشت: علاوه بر این، اغلب زنان از سن اولیه یاد می‌ گیرند ناامید و وابسته باشند. هم‌چنین زنان نسبت به مردان با پاداش کمتر کنترل می‌ شوند و دستاورهایشان اغلب بیشتر نادیده گرفته می شود.
 
شیبانی در ادامه به علائم اختلال افسردگی اساسی اشاره کرد و افزود: خلق افسرده مانند: احساس غمگینی، درماندگی، احساس پوچی و همچنین گریه کردن بی‌مورد؛ کاهش قابل ملاحظه علاقه نسبت به تمام فعالیت ها یا فقدان احساس لذت؛ احساس بی‌ارزشی یا گناه بیجا؛ کاهش تمرکز و به دنبال آن کاهش قدرت تفکر و تصمیم گیری؛ خستگی یا فقدان انرژی؛ کاهش یا افزایش اشتها؛ بی‌خوابی یا پرخوابی که بی‌خوابی شایع تر است؛ کندی روانی حرکتی؛ ‌ کاهش یا افزایش میل جنسی که کاهش آن شایع تر است؛ افکار خودکشی از جمله علائم اختلال افسردگی اساسی است.
 
وی، دلیل ابتلا به افسردگی را ترکیبی از عوامل ژنتیکی، جسمی، محیطی و روانشناختی دانست و در خصوص عوامل ژنتیکی گفت: ثابت شده است که در بعضی از اقوام و خانواده‌ها افسردگی شایعتر بوده ولی وجود یک فرد افسرده در یک خانواده لزوماً دلیل بر وقوع این امر در بقیه اعضای خانواده نیست. اما هرچه درجه خویشاوندی نزدیکتر باشد، به همان نسبت آسیب‌پذیری برای افسردگی بیشتر می‌شود.
 
افسردگی با بیان اینکه تغییرات زیستی متعددی در مغز افراد افسرده روی می‌دهد، افزود: این تغییرات (جزو عوامل جسمی است) شامل تغییر در ارتباطات عصبی، سیستم غدد درون‌ریز و هورمونها (مثل مشکلات تیروئید)، تغییر در سیستم انتقال‌دهنده‌های عصبی (مثل سروتونین) و تغییر در فعالیتهای الکتریکی مغز است. همچنین مصرف بعضی داروها (مثل داروهای مربوط به فشارخون) یا الکل یا مواد با افسردگی مرتبط هستند.
 
این روانشناس بالینی درباره عوامل روانشناختی، گفت: افرادی که دارای افکار منفی در مورد خود، زندگی و آینده هستند، دچار افسردگی می‌گردند. این افراد به جنبه منفی هر چیزی فکر می‌کنند و به نقایص خود خیلی توجه نموده و بطور مداوم خودشان را با دیگران مقایسه می‌کنند. نکته مهم اینکه این افراد هر نوع اطلاعات را سوء تعبیر می‌کنند.
 
شیبانی که با برنامه «سایبان آرامش» گفتگو می کرد، با تاکید بر اینکه ما افسردگی را چند عاملی در نظر می‌ گیریم، بدین معنی که عوامل مختلفی علت آن است، ادامه داد: این عوامل می‌ تواند زیست شیمی، میان‌فردی، رفتاری یا شناختی باشد. افسردگی می‌ تواند در هر شخصی توسط هر یک از این زمینه ‌ها ایجاد شود، اما احتمالا توسط ترکیبی از تمام این زمینه‌ ها ایجاد می‌ گردد.
 
وی در پایان با تاکید بر اینکه عوامل زیست شیمی می‌ تواند شامل آمادگی ژنتیکی خانوادگی و شیمی مغز باشد، اظهارداشت: تعارض و فقدان‌ها در روابط میان‌فردی می ‌تواند عاملی در ایجاد افسردگی باشد و عوامل رفتاری مانند افزایش استرس و کاهش تجارب لذت‌بخش و مثبت نیز می‌ توانند منجر به افسردگی شوند. عوامل شناختی شامل شیوه‌ های تفکر ناسازگارانه و تحریف شده مختلف است.
 
منبع: شفقنا
000000000000000000000
http://www.asriran.com/fa/news/515090
-----------------------------


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نخوردن صبحانه می تواند روی سلامت مغز نیز موثر باشد. از آنجا که مغزتان با گلوکز کار می کند، افت سطح قند خون بر اثر غذا نخوردن طولانی مدت می تواند روی عملکرد شناختی تان تاثیر بگذارد. جا انداختن صبحانه در واقع از دست دادن فرصتی برای رساندن مواد مغذی کافی به مغز است، مخصوصا بعد از یک شب غذا نخوردن.
وقتی تا ناهار احساس گرسنگی نمی کنم چرا باید به فکر خوردن تخم مرغ، پنیر یا غلات هنگام صبح باشم؟اما ممکن است از نتایج این تصمیم شگفت زده شوید.

خطر ابتلا به بیماری های قلبی افزایش می یابد

متاسفانه بسیاری از مردم صبحانه را نادیده می گیرند. برخی با این کار سعی می کنند میزان مصرف کالری را کاهش دهند، برخی اول صبح آنقدر سرشان شلوغ است که فرصت نمی کنند و افراد دیگری هم هستند که می گویند اصلا احساس گرسنگی ندارند. تحقیقات نشان داده خوردن صبحانه بخش مهمی از یک سبک زندگی سالم است. در یک تحقیق که توسط دانشگاه هاروارد انجام گرفت محققان به این نتیجه رسیدند آقایانی که صبحانه نمی خورند در مقایسه با گروهی که صبحانه می خورند، 27 درصد بیشتر در خطر حمله قلبی و بیماری های قلبی قرار دارند. با اینکه در این تحقیقات به یک دلیل مشخص اشاره نشده اما محققان فکر می کنند غذا نخوردن برای مدت زمان طولانی روی بدن فشار می آورد و مجبورش می کند سخت تر کار کند، در نتیجه مشکلات متابولیسم به وجود می آید. تغییر در هورمون ها جهت کمک به تثبیت سطح قند خون و حرکت به سمت اضافه شدن وزن در افرادی که صبحانه را جا می اندازند می تواند منجر به بیماری های قلبی شود. این تغییرات منجر به انباشته شدن پلاک در شریان و افزایش خطر مشکلات قلبی می شود.

بیشتر در خطر ابتلا به دیابت قرار می گیرید

جا انداختن صبحانه می تواند قند خونتان را دچار مشکل کند. در یکی دیگر از تحقیقات دانشگاه هاروارد، محققان به این نتیجه رسیدند خانم هایی که مرتب صبحانه نمی خورند 20 درصد بیشتر در خطر ابتلا به دیابت نوع 2 هستند. دکتر گستلوم متخصص قلب می گوید: جا انداختن وعده صبحانه با اختلال تحمل گلوکز در ارتباط است و این در آینده با پیش دیابت و دیابت همراه می شود. تئوری این است که وقتی برای مدت زمان زیادی غذا نمی خوریم و سپس به دلیل شدت گرسنگی در یک وعده زیاد غذا می خوریم همین مسئله باعث نامنظم شدن قند خون و افزایش ناگهانی آن می شود. در چنین شرایطی ممکن است بدن دچار مشکل مقاومت به انسولین شود.

ممکن است وزن اضافه کنید

اگر سعی دارید وزنتان را کاهش دهید، شاید اینگونه به نظر بیاید که هرچه کمتر بخورید وزن بیشتری هم کم می کنید، درست است؟! اما دقیقا چنین چیزی نیست. با اینکه هنوز تحقیقات روی خوردن صبحانه و تاثیر مستقیمش روی کاهش وزن کمی ضد و نقیض است اما کاملا ثابت شده که نخوردن صبحانه می تواند باعث افزایش وزن شود. در یک تئوری گفته می شود افرادی که صبحانه می خورند راحت تر می توانند عادات سالم مربوط به سبک زندگی و کاهش وزن را انجام دهند. در تئوری دیگر گفته می شود افرادی که صبحانه را جا می اندازند در وعده های متعاقب میل به پرخوری پیدا می کنند، در نتیجه کالری فراوانی را در زمان های خاصی از روز مخصوصا وقتی یکجا می نشینند دریافت می کنند. افرادی که مرتب وعده صبحانه را جا می اندازند و فکر می کنند کمتر غذا می خورند یا کالری کمتری دریافت می کنند در بیشتر موارد اشتباه می کنند.

ممکن است سوخت و سازتان کند شود

وقتی وعده های غذایی را جا می اندازید، سرعت بدنتان برای ذخیره انرژی کند می شود. بدن میزان متابولیزم پایه خود را کند می کند تا محدودیت کالری را جبران کند. بعلاوه هنگام صبح سوخت و ساز بدنتان به خاطر اینکه خواب بودید از قبل کند شده است، غذا نخوردن برای مدت زمان طولانی تمایل بدن به سوزاندن کالری و تاثیر روی میزان بافت چربی را کاهش می دهد. همچنین تحقیقات نشان داده وقتی یک فرد صبحانه می خورد در طول ورزش صبحگاهی بیشتر کالری می سوزاند و در طول روز نیز قند خون ثابتی دارد. بنابراین به نظر می آید خوردن صبحانه می تواند روی فرآیند متابولیک بدن تاثیر زیادی داشته باشد.

ممکن است بهره هوشی تان پایین بیاید

نخوردن صبحانه می تواند روی سلامت مغز نیز موثر باشد. از آنجا که مغزتان با گلوکز کار می کند، افت سطح قند خون بر اثر غذا نخوردن طولانی مدت می تواند روی عملکرد شناختی تان تاثیر بگذارد. جا انداختن صبحانه در واقع از دست دادن فرصتی برای رساندن مواد مغذی کافی به مغز است، مخصوصا بعد از یک شب غذا نخوردن. تحقیقات نشان داده دانش آموزان پس از خوردن صبحانه نمرات بهتری در امتحان دریافت می کنند چون کربوهیدرات خوراکی شکسته و تبدیل به گلوکز می شود. بسیار مهم است که مقدار کافی کربوهیدرات برای صبحانه دریافت کنید تا تمرکز شناختی و حافظه تان بهینه شوند. اما به دنبال شیرینی جات نروید – کربوهیدرات های پیچیده مانند غلات کامل بعلاوه پروتئین نظیر تخم مرغ و چربی های سالم انتخاب کنید.

عصبی می شوید

وقتی گرسنه هستید، خیلی راحت تر خشمگین می شوید، بنابراین جا انداختن وعده صبحانه می تواند باعث شود بد خلق شوید. در یک تحقیق که توسط محققان انگلیسی انجام گرفت مشخص شد مردانی که صبحانه میل می کنند در ابتدای آزمایش، خلق و خوی مثبتی دارند و پس از آن نیز آرام تر هستند. گفته می شود افت قند خون که بر اثر جا انداختن وعده غذایی رخ می دهد باعث تحریک پذیری به همراه خستگی و سردرد می شود که می توانند با یکدیگر خلق و خو را بدتر کنند. سروتونین و دوپامین که با نام انتقال دهنده های عصبی نیز شناخته می شوند، مواد شیمیایی ای در مغز هستند که احساسات و خلق و خو را تنظیم می کنند. رابطه ای بین غذای دریافتی و تعادل انتقال دهنده های عصبی تولید شده توسط مغز وجود دارد. جا انداختن وعده ها روی بدن فشار وارد می کند و این فشار روی سطح دوپامین و سروتونین تاثیر می گذارد. در مقابل درست و مرتب غذا خوردن برابر است با خلق و خویی آرام و شاد.

انرژی تان کاهش پیدا می کند

یکی دیگر از دلایلی که نخوردن صبحانه به اضافه شدن وزن مربوط می شود این است که برای ورزش کردن انرژی کمی دارید. اگر احساس بی انرژی بودن و خستگی می کنید و دلتان نمی خواهد به باشگاه بروید، پس فرصت کالری سوزی و افزایش سوخت و ساز بدن را از دست می دهید. اگر هم صبح ورزش کنید و صبحانه نخورید اوضاع بدتر می شود. بر اساس اطلاعات دانشگاه ویسکانسین صبحانه باید 25 درصد از انرژی مورد نیاز روزتان را به شما بدهد که شامل فیبر و پروتئین بسیار بالا برای سوخت می باشد.

بعدها بیشتر هوس غذایی خواهید داشت

شروع روز با یک صبحانه پروتئینی می تواند کمک کند در طول روز اشتهای خود را کنترل کنید. تحقیقات نشان داده خوردن صبحانه ای با مقدار مناسب پروتئین ( حدود 20 گرم ) در ادامه روز می تواند روی انتخاب های غذایی تاثیر بگذارد. دلیل چنین تاثیری این است که پروتئین های خوراکی می توانند اشتها را مهار کنند و کاری کنند بین وعده ها احساس سیری کنید. افرادی که صبحانه ای با پروتئین بالا میل می کنند در مقایسه با کسانی که صبحانه شان سرشار از کربوهیدرات است در طول روز تمایل به مصرف کالری کمتری دارند. بنابراین داشتن احساس رضایت پس از صبحانه می تواند شما را به مسیر درست هدایت کند. اما اگر صبح واقعا احساس گرسنگی نداشتید به بدن خود گوش دهید، چیزی سبک مانند مقداری میوه یا ماست میل کنید.

منبع: دکتر کرمانی

-----------------------
http://www.asriran.com/fa/news/515154
----------------------


:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تیم تحقیقاتی دریافتند افراد مسنی که مقدار زیادی فعالیت بدنی متوسط ‌تا شدید داشتند، در مقایسه با کسانی که کمتر ورزش می کردند، ۳۶ درصد کمتر دچار اختلالات شناختی شده بودند. آنها همچنین از حافظه و عملکرد اجرایی بهتری نیز برخوردار بودند.
یک مطالعه جدید نشان داده که ورزش در واقع می تواند مغز را جوان نگه دارد و با زوال آن مبارزه کند.

تیم تحقیقاتی دریافتند افراد مسنی که مقدار زیادی فعالیت بدنی متوسط ‌تا شدید داشتند، در مقایسه با کسانی که کمتر ورزش می کردند، ۳۶ درصد کمتر دچار اختلالات شناختی شده بودند. آنها همچنین از حافظه و عملکرد اجرایی بهتری نیز برخوردار بودند.

برای رسیدن به این نتیجه، محققان از ۶۴۰۰ فرد ۶۵ ساله و بالاتر خواستند که برای یک هفته ورزش کنند. آنها همچنین توانایی های شناختی شرکت کنندگان را از طریق یک سری از مهارت ها، مورد تجزیه و تحلیل قراردادند.

مطالعات قبلی نیز نشان داده اند که ورزش، خطر ابتلای یک فرد مسن به بیماری های مزمن مانند دیابت و چاقی را کاهش می دهد. برای مثال، بیماری آلزایمر و از دست دادن حافظه در اثر سن، دو نوع از موارد زوال شناختی هستند که با افزایش سن ایجاد می شوند، اما شرایط این دو، بسیار متفاوت است.

با بررسی های سونوگرافی می توان زوال شناختی را به تاخیر اندخت و سرعت پیری در مغز انسان را کم کرد.

ریک کندل، در این باره می گوید: «می توان از ابتلا به بیماری آلزایمر پیشگیری کرد و همچنین در برخی از درجه های آن، می توان آن را شکست داد و ورزش در هر دو مورد، نقش مهمی ایفاء می کند.»

منبع: مهر


:: بازدید از این مطلب : 131
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
روغن ارگانو از گذشته های دور توسط یونانیان باستان به واسطه خواص دارویی خود
مورد استفاده قرار می گرفته است.

بسیاری از مردم از فواید شگفت انگیز ارگانو آگاه نیستند، اما باید به این نکته اشاره داشت که این گیاه یک آنتی بیوتیک قدرتمند است و میزان آنتی اکسیدان های آن هشت برابر سیب و سه برابر بیشتر از بلوبری است.

روغن ارگانو؛ آنتی بیوتیکی قدرتمند

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "تایم فور هلثی فود"، دلیل اصلی اهمیت آنتی اکسیدان ها برای ما توانایی آنها در مقابله با رادیکال های آزاد است. افزون بر این، آنتی اکسیدان ها سیستم ایمنی بدن انسان را به روشی طبیعی تقویت می کنند. هنگامی که موضوع روغن های عصاره ای مطرح می شود، روغن ارگانو یکی از قدرتمندترین نمونه ها در جهان محسوب می شود.

روغن ارگانو از گذشته های دور توسط یونانیان باستان به واسطه خواص دارویی خود مورد استفاده قرار می گرفته است. از این روغن برای درمان درد و التهاب و همچنین به عنوان یک عامل ضد باکتری، ضد قارچ و ضد ویروس استفاده می شده است. روغن ارگانو توسط بقراط به عنوان یک ابزار ضد باکتری در درمان های مختلف استفاده شده بود. برگ های ارگانو نیز در درمان بیماری های گوارشی و تنفسی کاربرد داشته اند.

روغن ارگانو سرشار از مواد معدنی مختلف مانند بور، نیاسین، منگنز، روی، آهن، پتاسیم، کلسیم، منیزیم و ویتامین های A و C است و بر همین اساس است که یک منبع متراکم معدنی نیرو در نظر گرفته می شود.

روغن ارگانو دارای چهار گروه اصلی مواد شیمیایی است که عوامل درمانی فعال هستند.

فنول ها شامل تیمول و کارواکرول. آنها قاتلان میکروب ها و تقویت کننده های سلولی هستند. ترپن ها حاوی ترپینن (Terpinene) و پینن (Pinene) که به عنوان ضد عفونی کننده ضد ویروس، مسکن و آرام بخش عمل می کنند. افزون بر این، روغن ارگانو حاوی لینالول و بورنئول است که دو الکل زنجیره بلند هستند. هر دو آنها دارای ویژگی های استریل و ضد ویروس هستند. هنگامی که به استرها می رسیم، آنها دارای اشتقاق اسید استیک لینالیل هستند و از ویژگی های ضد قارچی بهره می برند.

اگرچه تمامی موارد ذکر شده در بالا خواص درمانی دارند، کارواکرول ضروری‌ترین ترکیب در روغن ارگانو محسوب می شود که در میان بهترین عوامل ضد عفونت شناخته شده قرار می گیرد.

--------------------------------

http://www.asriran.com/fa/news/515015

---------------------------



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
-------
پشتیبانی