.
----------
درباره ما
-------
آخرین مطالب
--------------
دیگر موارد
آمار وب سایت

 


طبقه بندی: فاطمیّه، 



:: موضوعات مرتبط: مطالب مش حسن , ,
:: برچسب‌ها: دانلود صوتی ایّام فاطمیّه ,
:: بازدید از این مطلب : 507
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نوشیدن چای با خطر کمتر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی، کاهش وزن بهبود یافته، و سیستم امینی قوی‌تر پیوند خورده است. در همین حال، مطالعات مختلف نوشیدن قهوه را به عنوان یک روش بالقوه نه تنها برای مقابله با بیماری پارکینسون، بلکه دیابت نوع 2، بیماری کبدی، و مشکلات قلبی معرفی کرده اند.

یک فنجان قهوه گرم می تواند صبح دل انگیزی را برای شما شکل دهد. یک فنجان چای می تواند پس از یک روز پر استرس به کسب آرامش کمک کند. و نتایج جدیدترین پژوهش ها درباره فواید سلامت هر یک از این نوشیدنی ها ممکن است حس بهتری در شما ایجاد کند.

قهوه در برابر چای؛ کدام یک برای سلامت شما بهتر است؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "وب ام‌دی"، چای و قهوه دو نوشیدنی محبوب در جهان هستند. آژانس بین المللی پژوهش درباره سرطان از مجموعه های وابسته به سازمان جهانی بهداشت اخیرا قهوه را از فهرست مواد مشکوک به سرطان‌زا بودن خارج کرده و برخی پژوهش ها نشان داده اند این نوشیدنی می تواند به پیشگیری از عود سرطان روده بزرگ پس از درمان کمک کند. همچنین، مطالعات دیگر نشان داده اند نوشیدن قهوه ممکن است در پیشگیری از بیماری های آلزایمر و پارکینسون موثر باشد.

از سوی دیگر، مطالعات مختلف به این نکته اشاره داشته اند، افرادی که چای می نوشند، احتمال کمتری دارد به سرطان های پوست، پستان، و پروستات مبتلا شوند. پژوهشگران همچنان در تلاش هستند تا به ارتباط دقیق این شرایط پی ببرند، اما چای، به ویژه چای سبز، سرشار از ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان ها است که می توانند آسیب سلولی را محدود کرده و سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند. همچنین، چای حاوی پلی فنول ها است که به کاهش فشار خون و کلسترول کمک می کنند. چای می تواند در پیشگیری از ابتلا به آلزایمر نیز موثر باشد زیرا یک پلی فنول به نام EGCG، از تشکیل پلاک هایی که با بیماری آسیب مغزی پیوند خورده اند، پیشگیری می کند.

آیا یکی از این دو نوشیدنی برای شما بهتر و مفیدتر است؟

به گفته پژوهشگران پاسخ به این پرسش دشوار است زیرا جداسازی مواد تشکیل دهنده متفاوت چای و قهوه، نقش آنها در رژیم غذایی شما، و آثار آنها بر سیستم های مختلف بدن دشوار است.

الیوت میلر، متخصص مراقبت های پزشکی در موسسه ملی سلامت و تیم وی به تازگی نشانه های بیماری قلبی در بیش از 6,800 نفر با پس زمینه های مختلف را در آمریکا مورد بررسی قرار داده اند. حدود 75 درصد این افراد قهوه مصرف می کردند، در شرایطی که حدود 40 درصد مصرف چای را گزارش کردند. در همین راستا، مشخص شد نوشیدن بیش از یک فنجان چای به طور مرتب با تجمع کمتر کلسیم در شریان هایی که خون را به قلب می رسانند، مرتبط بود. تجمع کلسیم می تواند به بیماری قلبی منجر شود. نوشیدن قهوه نیز اثری بر بیماری قلبی نداشت.

قهوه در برابر چای؛ کدام یک برای سلامت شما بهتر است؟

به گفته پژوهشگران اشاره به این که قهوه و چای چگونه بر سلامت انسان تاثیرگذار هستند، دشوار است. هر دو نوشیدنی حاوی انواع مختلفی از مواد تشکیل دهنده هستند. آنها حاوی کافئین، پلی فنول ها، و آنتی اکسیدان ها - ترکیباتی که ویژگی های ضد سرطان آنها مورد مطالعه قرار گرفته است - هستند.

نوشیدن چای با خطر کمتر ابتلا به سرطان و بیماری قلبی، کاهش وزن بهبود یافته، و سیستم امینی قوی‌تر پیوند خورده است. در همین حال، مطالعات مختلف نوشیدن قهوه را به عنوان یک روش بالقوه نه تنها برای مقابله با بیماری پارکینسون، بلکه دیابت نوع 2، بیماری کبدی، و مشکلات قلبی معرفی کرده اند.

مطالعه ای جدید که به رهبری چارلز فوکس، مدیر مرکز سرطان دستگاه گوارش در موسسه سرطان دانا فاربر بوستون، انجام شد، نشان داد که نوشیدن منظم قهوه ممکن است به پیشگیری از بازگشت سرطان روده پس از طی شدن روند درمان کمک کند.

در این مطالعه، تقریبا یک هزار بیمار مورد بررسی قرار گرفتند و ارتباطی قابل توجه بین نوشیدن قهوه و خطر کمتر عود سرطان روده بزرگ پس از درمان در افرادی که روزانه چهار فنجان یا بیشتر قهوه مصرف می کردند، مشاهده شد. هر چه آنها قهوه بیشتری مصرف می کردند خطر عود سرطان کمتر می شد. اما پژوهشگران به این نکته اشاره نداشته اند که چه عنصری در این نوشیدنی موجب شکل گیری این نتایج شده است.

پژوهش هایی دیگر نقش ژنتیک و سبک زندگی در آثاری که نوشیدن چای و قهوه به همراه دارند را بررسی کرده اند. به عنوان مثال، زمانی گفته می شد قهوه و سیگار می توانند آثاری مشابه به همراه داشته که زمینه ساز ابتلا به سرطان و بیماری قلبی می شوند.

قهوه در برابر چای؛ کدام یک برای سلامت شما بهتر است؟

به گفته مارتا گولاتی، رئیس بخش قلب و عروق در دانشگاه آریزونا بدن برخی افراد قهوه را به روشی متفاوت از دیگران پردازش می کند. در همین حال، ترجیح چای به قهوه ممکن است بازتاب دهنده رفتارهای سالم دیگر باشد. آیا افرادی که چای می نوشند بیشتر به انجام یوگا و مدیتیشن می پردازد؟ آیا آنها بیشتر ورزش می کنند؟ آیا آنها نوشیدنی هایی مانند چای سبز مصرف می کنند تا هرچه بهتر وزن سالم را حفظ کنند؟

و به گفته رابرت اکل، متخصص غدد در دانشگاه دنور، یک رژیم غذایی دوستدار قلب احتمالا مهم‌ترین جنبه پیشگیری از بیماری قلبی است. ما درباره میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، گوشت مرغ بدون چربی، ماهی، حبوبات، مغزهای خوراکی، و پرهیز از چربی های اشباع صحبت می کنیم. این پیام تغذیه ای تغییر ناپذیر است.

متغیرهای دیگری نیز وجود دارند. سازمان جهانی بهداشت نسبت به این مساله هشدار می دهد که مصرف هر گونه نوشیدنی داغ خطر ابتلا به سرطان مری را افزایش می دهد، در شرایطی که افزودن خامه و قند زیاد به نوشیدنی نیز می تواند فواید آن را خنثی سازد. 

http://www.asriran.com/fa/news/515478

================



:: بازدید از این مطلب : 211
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اسفناج از سبزی های منبع مناسب ویتامین K ،A و اسیدفولیک است. در ضمن، فیتواستروژن دارد که دریافت آن بافت پستان را تقویت و به روند شیردهی کمک می کند. پس بورانی اسفناج را فراموش نکنید.

در دوران بارداری، جنین بسیاری از ذخائر بدن مادر را مصرف می کند و اگر مادر در دوران شیردهی تغذیه نامناسبی داشته باشد، به مرور خصوصاً با زایمانهای مکرر قوایش تحلیل می رود
دوران شیردهی
 
حتی اگر جزء کسانی باشید که برای کم کردن اضافه وزن دوران حاملگی ،عجله دارند خوردن مرتب غذاهایی که انرژی را افزایش می دهند، برای کسانی که  تازه مادر شده اند، بنیه مناسب جهت انجام وظایف مادری شان به بهترین نحو را به آنها می دهد. زیرا خوردن غذاهای مملو از مواد مغذی، در طول روز ، می تواند انرژی شما را افزایش دهد.
و در مورد مادران شیرده نیز مهم این است که بدانید کیفیت شیر شما هرغذایی  بخورید، تغییری نمی کند. این بدان دلیل است که اگر مواد مغذی را از رژیم غذایی خود دریافت نکنید ،بدن شما از ذخیره های خود استفاده خواهد کرد. اما برای سلامتی خودتان بهتر است که مطمئن شوید مواد مغذی مورد نیاز بدنتان را، با گنجاندن انواع مختلف غذاهای سالم دوران شیر دهی در برنامه غذای مادران شیرده بدست میاورید.
12 غذای زیر، برای خانم هایی که بتازگی مادر شده اند ، بسیار مقوی  است. با تغذیه از آنها، بدن شما نیز از شما تشکر خواهد کرد.
یکی از بهترین غذاهای دوران شیردهی، قزل آلا است.
1. قزل آلا
هیچ غذایی کامل نیست. اما ماهی قزل آلا از لحاظ استفاده توسط خانم هایی که بتازگی مادر شده اند، بسیارنزدیک به غذای کامل است. یکی از بهترین غذاهای دوران شیردهی، قزل آلا است که مانند دیگر ماهی های چرب ، پر از چربی است که آن را DHA مینامند. DHA برای رشد سیستم اعصاب کودک شما مهم است. شیرمادر همواره حاوی DHA است؛ ولی میزان این ماده مغذی ، بستگی به نوع تغذیه مادران هم دارد.
DHA قزل آلا در حالات خلقی شما نیز تاثیر دارد. مطالعات به این نکته اشاره دارند که شاید  DHA در جلوگیری از افسردگی پس از زایمان نقشی داشته باشد.
2. محصولات لبنی کم چرب
گذشته از این که از بین ماست یا شیر یا پنیر کدام یک را ترجیح می دهید ، محصولات لبنی بخش مهمی از رژیم شیر دهی سالم را تشکیل می دهند. علاوه بر تامین پروتئین ، ویتامین ب ، و ویتامین  د ، محصولات لبنی یک از بهترین منابع کلسیم هستند. اگر در در دوران شیر دهی هستید ، شیر شما برای کمک به ساختن استخوان های کودک سرشار از کلسیم است، بنابراین مهم است که کلسیم کافی را برای رفع نیاز های بدن خود دریافت کنید. یکی از راه ها این است که حداقل 3 فنجان لبنیات در روز جزء رژیم غذایی باشد.
3. گوشت خالص گاو
وقتی مادری هستید که می خواهید انرژی خود را افزایش دهید، بدنبال غذاهای غنی از آهن مانند گوشت خالص گاو باشید. کمبود آهن میزان انرژی شما را پائین آورده و نمی گذارد که شما به تقاضاهای نوزاد خود پاسخ دهید. همچنین وقتی  در دوران شیر دهی هستید، نیاز به تامین پروتئین و ویتامین ب-12 بیشتری دارید. گوشت گاو منبع عالی از هر دوی این مواد مغذی است.
 4. حبوبات
حبوبات ، بویژه آنهایی که رنگی تیره دارند، مانند لوبیا های سیاه رنگ  و لوبیای چیتی غذای بسیار مفیدی برای دوران شیر دهی است بویژه برای کسانی که گیاه خوارند. حبوبات نه تنها غنی از آهن اند ،بلکه یک منبع مناسب و کم خرجی از پروتئین غیر حیوانی با کیفیت بالا نیز هستند.
5. زغال اخته
مادرانی که در دوران شیر دهی هستند باید حتما دو وعده میوه  یا آبمیوه را در روز مصرف کنند. زغال اخته غنی از آنتی اکسیدان،گزینه مناسبی برای پاسخ گویی به نیازتان است. این میوه خوشمزه، پر از ویتامین ها و مواد معدنی مناسب نیازهای شما است و مقدار مناسبی از کربوهیدرات ها را برای بالا نگه داشتن سطح انرژیتان به شما می دهد.
6. برنج قهوه‌ای
اگر قصد دارید که پس از زایمان وزن کم کنید شاید وسوسه شوید که مصرف کربو هیدرات خود را به میزان زیادی کاهش دهید. اما وزن کم کردن یکباره ،باعث  کاهش شیرمی شود و احساس سستی و تنبلی بدنبال دارد. بهتر است کربو هیدرات هایی از دانه کامل غلات مانند برنج قهوه ای را در رژیم خود بگنجانید تا میزان انرژی خود را بالا نگه دارید. و غذاهایی مانند برنج قهوه ای کالری لازم برای تولید شیر با بهترین کیفیت را ، فراهم می کند.
7. پرتقال
مغذی و سبک ، پرتقال ،میوه ای عالی برای مادران است. چون مادرانی که شیر می دهند، نسبت به مادران باردار ، نیاز بیشتری به ویتامین ث دارند، پرتقال و دیگر مرکبات، غذایی عالی برای دوران شیر دهی نیز هستند. چند جرعه از آب پرتقال در طول روز بنوشید – از فوائد ویتامین ث برخوردار خواهید شد و می توانید از نوع غنی شده با کلسیم آن استفاده کنید تا از نوشیدنی خود بهترین بهره را ببرید.
8. تخم مرغ
زرده تخم مرغ یکی از معدود منابع ویتامین د است – ماده مغذی مهمی که استخوان های شما را استحکام می بخشد و به نوزاد شما در رشد استخوان هایش کمک می کند. فراتر از آن بهترین راه برای رفع نیاز روزانه به پروتئین اند. سعی کنید دو عدد تخم مرغ را برای صبحانه میل کنید یا یک یا دوعدد تخم مرغ کاملا آبپز را در سالاد نهارتان قراردهید، یا برای شام املت با سالاد میل کنید. به عنوان بخشی از رژیم غذایی می توانید از تخم مرغ های غنی شده با DHA استفاده کنید تا سطح این اسید چرب ضروری را در شیر خود بالا ببرید.
9. نان گندم سبوس دار
اسید فولیک برای رشد کودک در مراحل اولیه حاملگی، بسیار مهم است. اما اهمیت آن فقط در این مرحله نیست. اسید فولیک ماده ای مغذی در شیر شماست که نوزاد ، به آن نیاز دارد. و همچنین برای سلامتی خودتان نیز لازم است. نان های سبوس دار و ماکارونی غنی شده پر از این ماده مغذی حیاتی هستند. همچنین این مواد به شما مقدار مناسبی از فیبر و آهن می رسانند.
10. سبزیجات برگ دار
فهرست فواید خوردن سبزیجات برگ دار مانند اسفناج، برگ چغندر و براکلی بی انتهاست. این سبزیجات پر از ویتامین آ هستند که نوزاد شما نیاز دارد. آنها منابع غیر لبنی کلسیم خوراکی هستند. ویتامین ث و آهن دارند. مهمتر از همه ، سبزیجات پر از آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت قلب مفیدند و کالری کمی دارند و خوشمزه نیز هستند.
11. غلات سبوس دار
بعد از یک شب بی خوابی یکی از بهترین غداها برای افزایش انرژی مادران در صبح ، صبحانه ای از غلات سبوس دار است. انواع مختلف غلات سرد در بازار موجودند که با ویتامین ها و مواد مغذی مهم غنی شده اند تا نیاز های روزانه شما را پاسخگو باشند. یا اینکه زغال اخته و شیر کم چربی را با آرد جو دوسر مخلوط کنید و یک صبحانه داغ از آنها بسازید.
12. آب
کمبود آب یکی از عوامل تخلیه انرژی است.  بویژه مادرانی که به کودک خود شیر می دهند در خطر کاهش آب بدن قرار دارند. برای بالا نگه داشتن سطح اترژی و تولید شیر، باید مایعات کافی مصرف کنید. می توانید از بین آبمیوه و شیر برای تامین مایعات بدن خود انتخاب کنید، ولی در هنگام استفاده از مایعات دارای کافئین مانند قهوه و چای مواظب باشید. بیش از 2-3 فنجان در روز مایعات حاوی کافئین ننوشید یا نوشیدنی خود را به مایعات بدون کافئین تغییر دهید. چون کافئین به داخل شیر نفوذ کرده و باعث می شود که نوزاد کج خلقی کند و خواب بدی داشته باشد.بنابراین با نوشیدن آب به مقدار کافی ، دچار کمبود آب نمی شوید.
 9 نکته ممنوع
قهوه نخورید:
قهوه، چای و نوشابه های کولا دار به دلیل کافئینی که دارند، باعث بی قراری و بی خوابی نوزاد می شوند به همین دلیل آنها را ننوشید.
 مصرف شکلات را به حداقل برسانید:
شکلات هم کافئین دارد. به طوری که ۳۰ گرم شکلات تلخ دارای ۵ تا ۳۵ میلی گرم کافئین است. به همین دلیل توصیه می شود در این دوران میزان شکلات مصرفی تان را به حداقل ممکن برسانید.
 بروکلی خام نخورید:
بروکلی و حتی گل کلم از سبزی های نفاخ هستند و باعث بی قراری و دل دردهای کولیکی در نوزاد می شوند. به همین دلیل بهتر است بروکلی خام میل نکنید بلکه انواع بخارپز شده آن را تهیه و در حجم کم مصرف کنید.
 سیر را فراموش کنید:
بررسی ها نشان داده اند خوردن سیر طعم شیر مادر را تغییر می دهد و ممکن است باعث امتناع نوزاد از خوردن شیر شود. به همین دلیل توصیه می شود نه تنها سیر بلکه تمام غذاهایی که با سیر یا پودر آن تهیه شده اند، مصرف نکنید. حتی پیاز هم بهتر است در این دوران، کمتر استفاده شود.
 مرکبات نخورید:
این میوه ها با اینکه سرشار از ویتامین C هستند، باعث بی قراری نوزاد و حتی بروز دانه های قرمز رنگی روی پوستش می شوند به همین دلیل بهتر است کمتر آنها را میل کنید. البته برای تامین ویتامین یادشده خوردن انبه اشکالی ندارد.
 آلو بهتر است مصرف نشود:
این میوه خاصیت ملین دارد به همین دلیل بهتر است مادران این میوه را مرتب در برنامه غذایی روزانه شان نداشته باشند.
 غذاهای تند و ادویه دار نخورید:
خوردن غذاهای تند و ادویه دار هم طعم شیر را تغییر می دهند و هم باعث بی قراری و نق زدن بی مورد نوزاد می شوند. به همین دلیل توصیه می شود غذاهای تان را با آبلیمو طعم دار کنید نه با ادویه فراوان.
 بادام زمینی آلرژی زاست:
این مغز آلرژی زاست به همین دلیل توصیه می شود در برنامه غذایی مادر وجود نداشته باشد زیرا ترکیب های آلرژن موجود در آن ممکن است برای نوزاد ایجاد حساسیت کند.
جعفری میل نکنید:
این سبزی حجم شیر را کم می کند به همین دلیل بهتر است در برنامه غذایی مادر نباشد.
چند توصیه برای افزایش شیر مادر در دوران شیر دهی
 منابع امگا۳ بخورید:
بهتر است منابع غذایی حاوی امگا۳ در این دوران سهمی در رژیم غذایی داشته باشند زیرا دریافت این ماده مغذی به تکامل مغز و سیستم عصبی نوزاد کمک می کند، بنابراین منابع آن که شامل انواع ماهی به خصوص ماهی آزاد و تن است، حداقل ۲ بار در هفته میل کنید.
 آب بنوشید:
بررسی ها نشان داده اند خانم ها در دوران شیردهی به ۳ تا ۴ لیتر آب نیاز دارند و باید حداقل ۲ لیتر آب در روز بنوشند. مصرف انواع مایعات و نوشیدنی ها می تواند از کمبود آب پیشگیری کند.
 شیر را فراموش نکنید:
در دوران شیردهی خانم ها به ۳ تا ۴ واحد لبنیات نیاز دارند. این موادغذایی منابع پروتئین، کلسیم، ویتامین D و مایعات هستند. خوردن شیر و ماست به وسیله مادر می تواند موادمغذی ای را به نوزاد برساند که به روند رشدش کمک می کنند.
 گوشت بخورید:
بهتر است گوشت قرمز بدون چربی میل کنید زیرا نیاز بدن به پروتئین و ویتامین B۱۲ در این دوران افزایش می یابد. در ضمن نیاز به انرژی نیز در دوران شیردهی زیاد است، به همین دلیل توصیه می شود منابع آهن مصرف شوند زیرا دریافت آهن و پیشگیری از کمبود آن، تامین کننده انرژی مورد نیاز بدن خواهدبود.
 برنج قهوه ای را انتخاب کنید:
برنج از موادغذایی ای است که انرژی را تامین می کند و حجم شیر را افزایش می دهد. البته توصیه می شود نوع قهوه ای آن را مصرف کنید.
 جو را فراموش نکنید:
جو از موادغذایی ای است که باعث آرامش مادر می شود و به تولید شیر کمک می کند. این ماده غذایی باعث ترشح هورمون اکسی توسین می شود که در تولید شیر دخیل است، بنابراین خوردن سوپ جو، نان جو و هر غذایی که از جو تهیه شده است، به شما توصیه می شود.
 اسفناج میل کنید:
اسفناج از سبزی های منبع مناسب ویتامین K ،A و اسیدفولیک است. در ضمن، فیتواستروژن دارد که دریافت آن بافت پستان را تقویت و به روند شیردهی کمک می کند. پس بورانی اسفناج را فراموش نکنید.
 آب هویج بنوشید:
بررسی ها نشان داده اند نوشیدن آب هویج قبل از ناهار به تقویت شیردهی و افزایش حجم شیر کمک می کند. هویج از سبزی های مغذی سرشار از بتاکاروتن و فیتواستروژن هاست. به همین دلیل نوشیدن آب آن به روند شیردهی کمک می کند و عادت به خوردن آن به خانم های شیرده توصیه می شود.
 
 زردآلو را فراموش نکنید:
خوردن این میوه به خصوص نوع خشک آن برای حفظ تعادل هورمون هایی که در روند شیردهی موثر هستند، توصیه می شود. به علاوه، عادت به خوردن آن به افزایش حجم شیر نیز کمک می کند و به دلیل داشتن تریپتوفان، سطح پرولاکتین را در حد مناسب نگه می دارد.
 
نیازهای غذایی مادر در دوران شیردهی
در دوران بارداری، جنین بسیاری از ذخائر بدن مادر را مصرف می کند و اگر مادر در دوران شیردهی تغذیه نامناسبی داشته باشد، به مرور خصوصاً با زایمانهای مکرر قوایش تحلیل می رود ، استخوانهایش پوک می شود ، ریزش مو پیدا می کند و گاهی ازترس اینکه این عوارض پیش آید آنقدر پرخوری می کند که وزنش بالا رفته و بازگشت به وزن پیش از بارداری بسیار مشکل خواهد شد. پس بسیار اهمیت دارد مادر دقیقاً بداند چه میزان انرژی و مواد مغذی نیاز دارد.
 
* انرژی :
مادر برای تهیه شیر 500 کالری انرژی اضافه بر نیاز بدنش لازم دارد. به عبارتی اگر پیش از بار داری 2000 کالری انرژی در روز نیاز او را تامین می کرده، در شیردهی 2500 کالری انرژی لازم دارد. علاوه بر این 500 کالری مقداری انرژی هم از چربی های ذخیره شده در دوران بارداری تامین می شود که این مساله باعث می شود، اگر مادر براساس مقادیر خواسته شده در این دوران، غذا مصرف کند به مرور هر ماه نیم کیلو لاغر می شود ( چاقی دوران بارداری بر طرف خواهد شد). براساس میزان انرژی لازم در دوران شیردهی ، غذاهای تامین کننده آن داده می شوند.
 
* پروتئین :در دوران شیردهی نیاز مادر به پروتئین فقط 15گرم اضافه می شود. ازاین رو کل پروتئین مورد نیاز حدود 65 تا70 گرم در روز است . این میزان پروتئین با مصرف 3 لیوان شیر در روز، 1عدد تخم مرغ و 180 تا 300 گرم  گوشت و حبوبات تامین می شود.
 
* املاح :
بهترین املاح کلسیم و آهن هستند که اگر مادر مشکل کم خونی داشته باشد و یا در معرض کم خونی باشد مصرف قرص فرو سولفات ضروری است. برای تامین کلسیم مادر باید در روز 3 تا 4 لیوان شیرکم چربی و سبزیجات برگ سبز مثل اسفناج ، نعناع ،جعفری ، کرفس و کلم و نیز مغز بادام و بادام زمینی مصرف کند.پس خیلی خوب است که مادر شیرده هفته ای یک بار خورش کرفس بخورد و هرروز چند عدد بادام و بادام زمینی میل کند.
بهتر است مادرانی که کم خونی دارند، در دوران شیر دهی هفته ای یک بار جگر بخورند ودر طول روز حتماً 1عدد تخم مرغ و مقداری گوشت قرمز میل کنند. گردو نیز برای این مادران مفید است.
* ویتامین ها :
برای تامین ویتامین های لازم ، مادر حتماً به 5 تا 6 لیوان سبزیجات تازه بصورت سالاد، سبزی خوردن و یا پخته شده در غذا نیاز دارد و بایستی هر روز 4 تا 5 عدد میوه مصرف کند.
* چربی ها :
در شیرمادر یک سری چربی های غیر اشباع موجود است که در غدد پستان ساخته نمی شوند و باید از طریق غذا تامین شوند. پس بهتر است مادر هفته ای یک بار ماهی مصرف کند و از روغن زیتون در سالادش استفاده کند.
* آب :
مادر در روز به 6 تا 8 لیوان آب یا آب میوه نیازدارد.
--------------
منبع: آسان طب
----------------------
http://www.asriran.com/fa/news/515810

===================



:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مصرف سیر در رژیم غذایی مبتلایان به زخم‌معده مفید است. سیر باعث آرام‌تر شدن التهابات در معده شده و به پیشگیری از ایجاد زخم‌های جدید کمک می‌کند.

پیش از این برای شما درباره خوراکی‌های مضر زخم‌های دستگاه گوارشی نوشتیم. این هفته سراغ بهبود دهنده‌ها و مسکن‌های زخم معده و اثنی‌عشر می‌رویم.

غذا را کم کم و در چند وعده مصرف کرده و از خوردن غذای اضافی در یک وعده پرهیز کنید تا ترشی اسید اضافه در معده نداشته باشید.

*شنبلیله حاوی موسیلاژ و ترکیباتی‌ است که برای بهبود زخم‌ها مفید است. برگ‌های شنبلیله را با کمی نمک بجوشانید و روزی دوبار مصرف کنید. این گیاه خوشبو و خوش طعم به بهبود زخم معده کمک می‌کند.

برنج ماده غذایی ضدزخم معده و روده‌ها است. اگر هنگام طبخ برنج به جای آب از یک لیوان شیر استفاده کنید، طعم مطبوع‌تر و ارزش غذایی بهتر و مفیدتری خواهید داشت.

آب کلم به‌دلیل داشتن گلوکز و آمینو اسید بالا مفید است و معده را تقویت می‌کند. سه فنجان کلم و یک فنجان آب را با هم در مخلوط کن بریزید و با سرعت پایین 2 دقیقه مخلوط کنید، سپس ده ثانیه با سرعت بالا مخلوط کنید. آب کلم به‌دست آمده را در ظرف کاملا دربسته، سه روز در دمای اتاق قرار دهید تا تخمیر در آن انجام شود. از مخلوط به‌دست آمده روزی یک فنجان قبل از غذا بنوشید.
قبل از صبحانه یک قاشق عسل که تقویت‌کننده معده است، مصرف کنید.

موز خواص ضد باکتریایی دارد که موجب توقف رشد میکروب و باکتری‌ها در معده می‌شود.

مصرف سیر در رژیم غذایی مبتلایان به زخم‌معده مفید است. سیر باعث آرام‌تر شدن التهابات در معده شده و به پیشگیری از ایجاد زخم‌های جدید کمک می‌کند.

روغن نارگیل مصرف کنید. این روغن باعث نابودی باکتری‌ها درمعده شده و به درمان اختلالات عملکرد معده کمک می‌کند.

منبع: روزنامه جام جم         http://www.asriran.com/fa/news/515762

================



:: بازدید از این مطلب : 187
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
بیشتر مردم تصور می‌کنند دیابت صرفا به دلیل مصرف زیاد قند بروز می‌کند، اما این باور اشتباه است. دیابت قبل از هر چیزی در نتیجه دریافت کالری بیش از اندازه و کم‌تحرکی و خانه‌نشینی بروز می‌کند.

نامش مرض قند است؛ خواه ژنتیکی باشد یا غیرژنتیکی، اما زندگی را برای فرد دیابتی دشوار می‌کند. به طوری‌که فرد مبتلا باید مدام دارو بخورد و حساب و کتاب میزان قند خونش را داشته باشد.
شناخت درستی از داروهایشان ندارند
اگر مبتلا به دیابت هستید، لازم است داروها و تاثیر هر کدام را بدرستی بدانید. اکثر دیابتی‌ها بدون آگاهی از نقش داروها‌، دقتی در نحوه صحیح استفاده‌ از آنها ندارند. به عقیده متخصصان، بیمار باید ناظر تیزبین درمان خود باشد، بتواند داروهای موثر در تنظیم قند خونش را بدرستی مصرف کند و از اختلالات دارویی بیشتر بداند. علاوه بر این شما به عنوان یک بیمار دیابتی باید فهرستی از تمام داروهایی را که برای دیابت، فشار خون و کلسترول‌‌ مصرف می‌کنید، تهیه کنید.
این کار برای جلوگیری از تداخل دارویی و عوارض جانبی مصرف همزمان برخی داروهاست؛ مثلا داروهای غیراستروئیدی ضدالتهاب مانند ایپوبروفن ممکن است به کلیه‌های بیمار دیابتی آسیب‌های جدی بزند. زمانی که به داروساز، پزشک عمومی و متخصص قلب و… مراجعه می‌کنید، فهرست داروهایتان را به او بدهید تا در جریان کامل درمان شما قرار گیرد. درخصوص داروهای تجویزی از پزشک‌تان سوال کنید و با آگاهی از کاربرد و عوارض احتمالی دارو آنها را مصرف کنید.
برخی‌ مواد غذایی را حذف می‌کنند
به دلیل این که دیابتی هستید نیازی نیست پایه برنامه غذایی‌تان با یک فرد غیردیابتی متفاوت باشد. به عقیده متخصصان، حذف‌کردن مواد غذایی از برنامه غذایی دیابتی‌ها یک اشتباه رایج است. رژیم غذایی دیابتی‌ها باید متعادل و متنوع یعنی شامل پروتیدها (۱۵ درصد از کل کالری دریافتی)، گلوسیدها (۵۰ تا ۵۵ درصد) و لیپیدها (۳۰ تا ۳۵ درصد) باشد.
 
نکته اساسی این است که شما به‌عنوان فرد مبتلا به دیابت باید مصرف کربوهیدرات‌های (گلوسیدهای) زودجذب مانند محصولات غذایی شیرین را کاهش دهید؛ زیرا این مواد غذایی با سرعت زیادی قند خون را بالا می‌برند. توجه داشته باشید داشتن سه وعده غذایی در روز‌ و کاهش میزان کالری دریافتی در شب (اگر اضافه‌وزن دارید) جزو اصول تغذیه درست دیابتی‌هاست.
زیاد حمام می‌روند
به طور کلی شست‌وشوی زیاد بدن به دیابتی‌ها توصیه نمی‌شود. البته منظورمان دوش کوتاه روزانه نیست. منظورمان شست‌وشوی افراطی بدن در حمام آن هم هر روز است. چون این کار خطر بروز بیماری قارچی (میکوز) در بیماران دیابتی را بیشتر می‌کند. علاوه بر این باید از استفاده صابون‌های خیلی قوی که باعث انتشار قارچ‌های زمینه‌ساز میکوز هستند بپرهیزید و از صابون‌های خنثی یا کمی چرب و بی‌رنگ استفاده کنید. باید حواس‌تان به بهداشت پاهایتان باشد و به هر نوع خراش یا زخمی حساس باشید.
سرخود عمل می‌کنند
آیا تصور می‌کنید دارویی مناسب‌تان نیست و به‌اصطلاح به شما نمی‌سازد؟ همسایه یا دوست‌تان، دارویتان را نامناسب و خطرناک ارزیابی می‌کند؟ شاید حق با شما باشد، اما نباید به صلاحدید خود یا سفارش اطرافیان دارو‌ را قطع کنید. داروهای دیابتی‌ها باید مرتب بررسی شده و در صورت نیاز میزان‌شان کم و زیاد شود. حتما مرتب با پزشک‌تان در تماس باشید و با او درباره ادامه یا قطع داروهایتان مشورت کنید.
پیاده‌روی نمی‌کنند
اگر دیابت دارید، حتما هر روز ۳۰ دقیقه پیاده‌روی کنید. فرقی نمی‌کند بیماری‌تان در چه مرحله‌ای باشد یا چند سال دارید؛ کارکردن روی عضلات و تقویت‌ آنها یکی از بهترین روش‌ها برای بهبود استفاده از انسولین محسوب می‌شود. بی‌شک منظورمان دویدن چندساعته نیست. توصیه متخصصان این است که روزانه یا یک روز در میان فعالیت جسمانی مناسب و سبک مانند پیاده‌روی داشته باشید.
قند را مجرم اصلی می‌دانند
بیشتر مردم تصور می‌کنند دیابت صرفا به دلیل مصرف زیاد قند بروز می‌کند، اما این باور اشتباه است. دیابت قبل از هر چیزی در نتیجه دریافت کالری بیش از اندازه و کم‌تحرکی و خانه‌نشینی بروز می‌کند. اگر تحرک بدنی‌تان کم است، خانه‌دار یا پشت‌میزنشین هستید و بندرت چند قدم راه می‌روید، بهتر است بیشتر به فکر سلامت‌تان باشید.
منبع: سلامتی
--------------
http://www.asriran.com/fa/news/515806/6

===============



:: بازدید از این مطلب : 182
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
استفاده از آنتی اکسیدان نه تنها در دوران بارداری، بلکه در تمام دوران زندگی نقش مهمی در کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب دارد. کبد چرب یکی از نتایج مستقیم چاقی و دیابت است و تحقیقات جدید نشان می دهد حدود 40 درصد بزرگسالان به این عارضه مبتلا هستند.

نتایج مطالعات جدید نشان می دهد مصرف آنتی اکسیدان ها در درمان کبد چرب غیرالکلی موثر است.

این مطالعه حیوانی که توسط محققان دانشگاه کلورادو صورت گرفته، نشان می دهد آنتی اکسیدان های طبیعی در درمان کبد چرب غیرالکلی در موش موثر هستند.

مطالعات قبلی نشان می دهد احتمال ابتلای کودکانی که از مادران چاق متولد شده اند، به کبد چرب غیرالکلی بیشتر است، این تحقیقات در تلاش است تا اثر مصرف انواع آنتی اکسیدان در دورن بارداری بر کاهش احتمال ابتلای کودک به کبد چرب غیرالکلی را بسنجد. نتایج نشان می دهد علاوه بر اضافه وزن، تغذیه مادر نیز بر احتمال ابتلای کودک به کبد چرب غیرالکلی موثر است و استفاده از مواد غذایی حاوی آنتی اکسیدان های طبیعی با کاهش التهاب، راهکار مناسبی برای مقابله با کبد چرب است.

استفاده از آنتی اکسیدان نه تنها در دوران بارداری، بلکه در تمام دوران زندگی نقش مهمی در کاهش احتمال ابتلا به کبد چرب دارد. کبد چرب یکی از نتایج مستقیم چاقی و دیابت است و تحقیقات جدید نشان می دهد حدود 40 درصد بزرگسالان به این عارضه مبتلا هستند.

** کبد چرب
با توجه به گزارش محققان کلینیک کلیولند آمریکا، وجود چربی در کبد طبیعی است ولی زمانی که میزان آن افزایش یابد، یعنی بیش از 5 تا 10 درصد از وزن کبد را چربی تشکیل دهد، عارضه ای به نام کبد چرب به وجود می آید.
به طور کلی دو نوع کبد چرب الکلی و غیرالکلی وجود دارد.

** کبد چرب الکلی
این عارضه به دلیل مصرف الکل به وجود می آید. تجمع بیش از اندازه آهن در بدن و چاقی، احتمال ابتلا به کبد چرب الکلی را افزایش می دهد.

** کبد چرب غیرالکلی
هنوز دلیل قطعی ابتلا به کبد چرب غیرالکلی مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می دهند سن، اضافه وزن، دیابت و کلسترول بالا، مهمترین عوامل خطر این عارضه باشند. علل دیگر کبد چرب غیرالکلی عبارتند از:

-استفاده از داروهای مختلف
-هپاتیت
-بیماری های خودایمنی یا بیماری های کبد ارثی
-کاهش سریع وزن
-سوء تغذیه
برخی مطالعات نشان می دهد تجمع باکتری ها در روده کوچک نیز می تواند احتمال ابتلا به کبد چرب غیرالکلی را افزایش دهد.

** کبد چرب مرتبط با بارداری
کبد چرب مرتبط با بارداری، عارضه تقریبا نادری است؛ ولی در صورت ابتلا می تواند برای جنین و مادر خطرناک باشد و به نارسایی کلیه و کبد مادر منجر شود. عفونت و خونریزی، از عوارض کبد چرب مرتبط با بارداری است. هنوز دلیل قطعی کبد چرب مرتبط با بارداری مشخص نیست؛ ولی محققان احتمال می دهند عوامل هورمونی در این موضوع نقش داشته باشند.
بر اساس این مطالعه، استفاده از مواد حاوی آنتی اکسیدان یکی از مهمترین روش های درمان کبد چرب است.

آنتی اکسیدان به ترکیباتی گفته می شود که از سلول در مقابل صدمات جلوگیری کند. این ترکیبات می توانند طبیعی یا مصنوعی باشند.

آنتی اکسیدان های اصلی عبارتند از:

-لوتئین: این گروه آنتی اکسیدان در انواع کلم (کلم بروکلی، گل کلم و برگ کلم)، انواع میوه ها، سبزیجات نشاسته ای (ذرت، نخود فرنگی) تخم مرغ و سبزیجات برگ دار وجود دارد.
-سلنیوم: یک ماده معدنی موجود در غذاهای گیاهی، تخم مرغ، مرغ، گوشت قرمز، حبوبات و ماهی است.
-کاروتنوئیدها: رنگدانه هایی است که باعث رنگ زرد و نارنجی میوه هایی از قبیل هویج، خربزه و سیب زمینی می شود.
-لیکوپن: یک ماده شیمیایی موجود در میوه و سبزیجات قرمز از جمله گوجه فرنگی و هندوانه است.
-ویتامین A: در هویج، سیب زمینی، سبزیجات برگ دار تیره رنگ و زردآلو به وفور وجود دارد.
-ویتامین C: در مرکبات، سیب زمینی، آناناس، کلم بروکلی، اسفناج و انواع توت وجود دارد.
-ویتامین E: آجیل، کره بادام زمینی، جوانه گندم، اسفناج، سویا، ماهی، آوکادو و روغن گیاهی حاوی این ویتامین هستند.
گوجه فرنگی، انواع توت ها، فلفل، هویج، اسفناج، زردچوبه، زنجبیل، بذر کتان، انواع آجیل و غلات سبوس دار نیز دارای خواص ضد التهابی هستند.

منبع: ایرنا             http://www.asriran.com/fa/news/516062
================



:: بازدید از این مطلب : 136
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
به طور میانگین مردانی که دچار سردردهای مکرر می‌شوند در مقایسه با مردان دیگر از سطح ویتامین دی کمتری برخوردارند. همچنین مردانی با پایین‌ترین سطح ویتامین دی دو برابر بیش از مردانی که از بالاترین سطح این ویتامین برخوردارند، دچار سردردهای مکرر می‌شوند.

محققان فنلاندی در یک بررسی جدید دریافتند که پایین بودن سطح ویتامین دی در مردان موجب افزایش خطر ابتلا به سردردهای مکرر می‌شود.

در این بررسی اطلاعات مربوط به ۲۶۰۰ مرد فنلاندی ۴۲ تا ۶۰ ساله، همچنین نمونه خون آنان و دفعات سردردشان مورد ارزیابی قرار گرفت. به گفته محققان نزدیک به ۷۰ درصد این مردان در آستانه کمبود ویتامین دی بوده‌اند.

محققان فنلاندی اظهار داشتند: به طور میانگین مردانی که دچار سردردهای مکرر می‌شوند در مقایسه با مردان دیگر از سطح ویتامین دی کمتری برخوردارند. همچنین مردانی با پایین‌ترین سطح ویتامین دی دو برابر بیش از مردانی که از بالاترین سطح این ویتامین برخوردارند، دچار سردردهای مکرر می‌شوند.

نتایج این مطالعه نشان دهنده ارتباط بیشتر کمبود ویتامین دی با افزایش خطر ابتلا به انواع خاصی از بیماری‌ها و امراض است.

به گزارش لایوساینس، محققان با بیان اینکه این بررسی تنها روی مردان انجام گرفته و مشخص نیست در مورد خانم‌ها هم صحیح باشد، اظهار داشتند: لازم است مطالعات بیشتری انجام شده تا مشخص شود آیا مصرف مکمل‌های ویتامین دی از بروز سردردهای مکرر جلوگیری یا آن را درمان کند.

منبع: ایسنا          http://www.asriran.com/fa/news/516080
=================



:: بازدید از این مطلب : 142
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالعات بسیاری مدت زمانی که مردم در حالت نشسته سپری می کنند (تماشای تلویزیون، کار با رایانه، رانندگی، غذا خوردن) را با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری قلبی عروقی پیوند داده اند.

شما مدت زمان زیادی را روزانه در حالت نشسته سپری می کنید. این واقعیت که در حال حاضر این مطلب را می خوانید نشانگر این است که به جستجو در اینترنت علاقه دارید و از این رو، احتمالا فردی هستید که اغلب از رایانه استفاده می کند و بر همین اساس، احتمالا زیاد می نشینید.

چرا نشستن می تواند به سلامت قلب آسیب برساند؟

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "وری ول"، مطالعات بسیاری مدت زمانی که مردم در حالت نشسته سپری می کنند (تماشای تلویزیون، کار با رایانه، رانندگی، غذا خوردن) را با خطر افزایش یافته ابتلا به بیماری قلبی عروقی پیوند داده اند.

افزون بر این، مدت زمانی که در حالت نشسته سپری می کنید پیوند قوی با سندرم متابولیک، دیابت، چاقی، فشار خون بالا، تری گلیسیرید افزایش یافته و کاهش کلسترول خوب (HDL) و حتی سرطان دارد. خبر بدتر این است که نتایج یک متاآنالیز در سال 2015 نشان داد که حتی ورزش منظم نیز آثار منفی نشستن بیش از اندازه را خنثی نمی کند.

برخی پژوهشگران این گونه نتیجه گیری کرده اند که خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در نتیجه نشستن طولانی مدت برابر با سیگار کشیدن است.

فواید پرهیز از نشستن بیش از اندازه

در شرایطی که ورزش منظم برای سلامت انسان خوب است، آن چه در ساعاتی که ورزش نمی کنید، انجام می دهید نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در ژوییه 2015، پژوهشگران استرالیایی مطالعه ای را با حضور 700 شرکت کننده انجام دادند. شرکت کنندگان از ردیاب فعالیت استفاده می کردند که داده های وضعیت اندامی و فعالیت آنها را جمع آوری می کرد (به عنوان مثال، مدت زمان نشستن در برابر ایستادن). پژوهشگرانی دریافتند هرچه افراد زمان بیشتری را در حالت نشسته سپری می کنند، شاخص توده بدنی، سطوح گلوکز، اندازه دور کمر، و سطوح تری گلیسیرید در آنها بالاتر و سطوح کلسترول خوب (HDL) پایین‌تر است.

در مقابل، افرادی که مدت زمان بیشتری را در حالت ایستاده سپری کردند، از آمار و ارقام مطلوب‌تری در زمینه شاخص هایی مشابه برخوردار بودند.

پژوهشگران این گونه نتیجه گیری کردند که بر اساس شواهد کسب شده، اختصاص مدت زمان نشستن به مدت زمان ایستادن (پیاده روی) می تواند به طور قابل توجهی عوامل خطرآفرین برای بیماری قلبی عروقی را کاهش دهد.

از آنجایی که مطالعات بسیاری در چند سال گذشته نتایجی مشابه را ارائه کرده اند، سازمان های حرفه ای مختلف در سراسر جهان دستورالعمل های خود را تغییر داده اند و بر اهمیت به حداقل رساندن مدت زمان نشستن و به حداکثر رساندن مدت زمانی که در حالت ایستاده یا پیاده روی سپری می کنید، تاکید دارند.

چرا نشستن طولانی مدت بد است؟

نشستن یا دراز کشیدن استرس در سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد و به قلب و رگ های خونی اجازه می دهد تا به آرامش برسند. این یکی از دلایلی است که استراحت در دوره نقاهت پس از یک بیماری مفید است. در مقابل، ایستادن موجب می شود تا قلب و سیستم گردش خون سخت‌تر کار کنند تا فشار خون عادی بدن حفظ شود. اما نشستن بیش از اندازه موجب افت فعالیت سیستم قلبی عروقی می شود در شرایطی که ایستادن یا پیاده روی به تقویت عملکرد قلبی عروقی و آهنگ عضلانی منجر می شود.

از سوی دیگر، داده های جمع آوری شده تاکنون ارتباط بین نشستن و خطر قلبی عروقی را نشان داده اند و رابطه سببی قطعی را نشان نداده است.

با افزایش آگاهی عمومی، مطالعات با استفاده از داده های عینی (استفاده از حسگرهای پوشیدنی) در حال انجام هستند تا رابطه بین وضع اندامی، فعالیت، پیامدها و مهم‌تر از آن این که آیا پیامدهای قلبی عروقی می توانند با کاهش نسبت نشستن/ایستادن یک فرد بهبود یابند، هر چه بهتر ارزیابی و بررسی شود.

سخن پایانی

در شرایطی که همچنان ثابت نشده است که نشستن طولانی مدت به بیماری قلبی عروقی منجر می شود، دلایل خوبی وجود دارند تا از این کار پرهیز کنید. نخست، داده های موجود تا به امروز در شرایطی که قطعی نیستند، اما نتایج از مطالعه ای به مطالعه دیگر سازگار و مشابه به نظر می رسند. این نتایج به اندازه کافی قانع کننده بوده اند تا کارشناسان پزشکی دستورالعمل های مدت زمان فعالیت را تغییر دهند. دوم، با کاهش مدت زمان نشستن و اختصاص آن به ایستادن یا پیاده روی چیزی را از دست نمی دهید و انجام آن ساده و بی خطر است. سوم، با کاهش مدت زمان نشستن کالری بیشتری می سوزانید.

پس کاهش مدت زمان نشستن و افزایش مدت زمان ایستادن و پیاده روی منطقی به نظر می رسد. اگر قادر به خرید یک میز کار ایستاده نیستید، هنگام صحبت با تلفن می توانید قدم بزنید، ناهار را در حالت ایستاده میل کنید، و یا خودرو خود را در جایی دورتر از محل کار پارک کنید و این فاصله را پیاده طی کنید. همچنین، می توانید از یک ردیاب فعالیت برای تنظیم اهداف روزانه تعداد گام استفاده کنید.

---------------------------------

http://asriran.com/fa/news/516205

====================



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
اگرچه حملات هراس بی ضرر هستند، اما می توانند این احساس که
در حال مرگ هستید را در شما ایجاد کنند.

هر فردی در جهان نسبت به چیزهای مختلف می تواند درجه ای از اضطراب را تجربه کند، اما برای برخی،

حملات هراس یک اتفاق معمول محسوب می شوند. این حملات می توانند در هر زمانی، روز یا شب، رخ دهند

و می توانند یک بار شکل گرفته یا رویدادی منظم باشند.

------------

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "واچ فیت"، برای افراد مبتلا، این حملات تجربه ای وحشتناک

هستند، به ویژه زمانی که نخستین حمله خود را تجربه می کنند. اگرچه حملات هراس بی ضرر

هستند، اما می توانند این احساس که در حال مرگ هستید را در شما ایجاد کنند.

از نشانه های فیزیکی یک حمله هراس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- تنگی نفس

- ضربان قلب سریع

- لرزش دست ها

- تعریق یا لرز

- سرگیجه

- احساس خطر قریب الوقوع

- از دست دادن کنترل

 

طی یک حمله هراس، تغییرات شیمیایی رخ می دهند. بدن پر از آدرنالین می شود و انقباض سیستم عروقی کاهش جریان خون به مغز را موجب شده و به شکل گیری سبکی سر منجر می شود. بدن آماده واکنش در برابر تهدید قریب الوقوع می شود، اما زمانی که آن تهدید به واقعیت تبدیل نمی شود، بدن به جای این که همانند شرایط عادی خود را آرام سازد، وارد وضعیت فعالیت بیش از اندازه می شود.

حملات هراس بین دو دقیقه تا 30 دقیقه طول می کشند، اما می توانند بسیار بیشتر از این احساس شوند. خبر بد این است اگر اقدامی در مدیریت آنها صورت نگیرد، حملات هراس می توانند به اختلال هراس منجر شوند. خبر خوب این است که روش های مختلفی برای کاهش اثر آنها بر زندگی و به دست گرفتن کنترل وجود دارند. این وظیفه ممکن است غیر ممکن به نظر برسد، که البته قابل درک محسوب می شود، اما این امکان وجود دارد و مهم‌تر این که ارزشش را دارد.

------------

سه بخش که باید مد نظر قرار بگیرند

نخست، سبک زندگی. یک رژیم غذایی سالم برای همه ضروری است، اما برای افرادی که از حملات هراس و اضطراب رنج می برند از اهمیت بیشتری برخوردار می شود. غذا خوردن منظم قند خون را تثبیت می کند و ورزش منظم به مدیریت سطوح استرس و بهبود خلق و خو از طریق افزایش ترشح اندورفین و سروتونین و کاهش تنش کمک خواهد کرد. شرکت در فعالیت هایی که سطوح اضطراب را کاهش می دهند به کاهش تکرر حملات هراس کمک خواهد کرد.

دوم، تمرینات تنفس. بدون تردید، انجام این کار طی یک حمله هراس دشوار است، اما تمرین تنفس درست به خوبی عمل می کند. انجام منظم تمرینات تنفس هم به کاهش اضطراب کمک می کند و هم شما را به ابزاری برای مدیریت یک حمله در زمان وقوع مجهز می سازد. برای برخی انجام مدیتیشن نیز مفید است، اما در صورت انجام هر دو گزینه اگر همچنان از حملات هراس رنج می برید خود را سرزنش نکنید.

تمرینات تنفس راه حلی سریع محسوب نمی شود و مشاهده تاثیر آن به زمان نیاز دارد. شدت یک حمله به تدریج کاهش خواهد یافت زیرا شما شرایط بهتری پیدا کرده و نشانه ها را تشخیص می دهید و قادر هستید کنترل خود بر تنفس را بازیافته و خود را آرام سازید.

سوم، درخواست کمک. درخواست کمک از دیگران برای مقابله با حملات هراس نباید موجب شرمندگی شما شود. اگر احساس می کنید شدت و تکرر حملات هراس رو به افزایش است به پزشک مراجعه کنید. پزشک می تواند بهترین گزینه درمانی را برای شما ارائه کند که از آن جمله می توان به رفتار درمانی شناختی و تجویز دارو اشاره کرد.

مصرف دارو اعتراف به شکست محسوب نمی شود زیرا ممکن است به یک عامل تقویتی برای رسیدگی به شرایط خود نیاز داشته باشید. همچنین، ممکن است پیش از شناسایی داروی مناسب مجبور به مصرف داروهای مختلف باشید و انجام این کار زیر نظر پزشک این روند را تسهیل می کند.

به خاطر داشته باشید، شما می توانید بر حملات هراس غلبه کنید و با صبر و پشتکار می توانید به این هدف دست یابید.
----------------------------
http://asriran.com/fa/news/516204
===================



:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

موضوعات
صفحات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
-------
پشتیبانی